History of the End of Buddhist Lent Day

The final day of Buddhist Lent falls on the 15th day of the 11th waxing moon. This day marks the end of the three months Rains-retreat known as ‘Buddhist Lent’ in which monks had earnestly dedicated themselves to the study of Buddhist scriptures and meditation practice. https://dmc.tv/a18872

บทความธรรมะ Dhamma Articles > Dhammakaya
[ 2 ต.ค. 2557 ] - [ ผู้อ่าน : 8671 ]
History of the End of Buddhist Lent Day

The final day of Buddhist Lent falls on the 15th day of the 11th waxing moon. This day marks the end of the three months Rains-retreat known as ‘Buddhist Lent’ in which monks had earnestly dedicated themselves to the study of Buddhist scriptures and meditation practice. The Tipitaka mentions this as the day the Buddha, on His seventh Buddhist Lent, returned to Earth from His three-month stay in Tavatimsa Heaven (second level of heaven) where He preached the Higher Doctrine to His mother and other celestial beings. His mother who passed away seven days after giving birth to Prince Siddhattha would descend from her residence in Dusita Heaven (fourth level of heaven) to have an audience with the Buddha.
 
History of the End of Buddhist Lent Day

The end of Buddhist Lent day signifies the final night monks must remain in the same temple or dwelling they’ve stayed throughout the past three months. After this day, monks are permitted to travel and to stay at any other suitable location.

The end of Buddhist Lent day, also called “Maha Pavarana Day,” happens to be a Buddhist holy day where the practice of Pavarana, or making resolutions, is performed. This practice allows fellow monks the opportunity to approach one another and atone for an offense he may have committed during the Rains-retreat. The day is considered one of the holiest days for lay Buddhists as well. On this day, they traditionally attend the temple to offer donations, observe the moral disciplines, and listen to Dhamma lecture. In addition, an alms-giving ceremony called “Tak Bat Thevo” is conducted on this day.
 
History of the End of Buddhist Lent Day

The importance of the end of Buddhist Lent day:

    It marks the final day of the rains retreat, after which monks are allowed to travel or to reside at another location.

    It provides monks the wonderful opportunity to share their experience and teachings of the Buddha that they have acquired to the lay community.

    On this day, the Buddha instituted a practice called Pavarana or making resolutions as a way for fellow monks the chance to offer advice or recommendation to one another. This was a great occasion for His disciples to purify themselves, unite, and demonstrate respect for one another.

    The practice of Pavarana also gives lay Buddhists a chance to seek advice and guidance from fellow Buddhists in order to improve and cultivate themselves to be better individuals.

http://goo.gl/L5mDDI


พิมพ์บทความนี้



บทความอื่นๆ ในหมวด

      Introduction to Meditation at New York University
      Bad Thoughts
      Kathina – The Splendid Robe Offering Ceremony Sunday, 2 November 2014 at Wat Phra Dhammakaya, Thailand
      Whenever
      Buddhist Answers to Questions Asked presented
      Effortlessly
      Mahapavarana – Day of Resolutions
      The 130th Anniversary of the Great Master Phramongkolthepmuni’s Birth
      The appearances of the word “Dhammakaya” in the Tripitaka and other Buddhist texts.
      10th September : The Day Master Nun Chand Passed Away
      Getting to Know Wat Phra Dhammakaya
      97 Years of Dhammakaya Knowledge (Vijja Dhammakaya)



   ค้นหา บทความธรรม    

  ฝันในฝันวิทยา
  สารพันธรรมะ
  ปกิณกธรรม
  ผลการปฏิบัติธรรม
  โครงการฟื้นฟูศีลธรรมโลก
  ธรรมะบันเทิง
  ข่าว
  ข่าวประชาสัมพันธ์
  ข่าวบุญฝากประกาศ
  DMC NEWS
  ข่าวรอบโลก
  กิจกรรมเว็บ dmc.tv
  Scoop - Review DMC
  เรื่องเด่นทันเหตุการณ์
  Review รายการ DMC
  หนังสือธรรมะ
  ธรรมะเพื่อประชาชน
  ที่นี่มีคำตอบ
  หลวงพ่อตอบปัญหา
  อยู่ในบุญ
  สุขภาพนักสร้างบารมี
  นิทานชาดก
  CaseStudy กฎแห่งกรรม
  กฎแห่งกรรม
  เรื่องราวชีวิต
  เหลือเชื่อแต่จริง
  อุทาหรณ์สอนใจ
  ฮอตฮิต...ติดดาว
  วิบากกรรม...ทำให้ทุกข์
  บุญเกื้อหนุน
  ปรโลกนิวส์
  ธรรมะและสมาธิ
  พุทธประวัติ
  สมาธิ
  ผลการปฏิบัติธรรมนานาชาติ
  ทศชาติชาดก
  พุทธประวัติและวันสำคัญ
  บทสวดมนต์
  ศัพท์ธรรมะ ภาษาอังกฤษ
  มหาปูชนียาจารย์
  อานุภาพมหาปูชนียาจารย์
  ประวัติ
  กิจกรรม
  ธุดงค์สถาปนาเส้นทางมหาปูชนียาจารย์
  About DMC
  เกี่ยวกับ DMC
  DMC GUIDE
  มือถือ Mobile
  คู่มือเว็บ www.dmc.tv
  มาวัดพระธรรมกาย
   ค้นหา บทความธรรม    

ธรรมะที่เกี่ยวข้อง - Related
ปฏิทินวันพระ
ปฏิทินวันพระ

ธุดงค์แก้ว ศุกร์ เสาร์ อาทิตย์
ธุดงค์แก้ว ศุกร์ เสาร์ อาทิตย์

ปฏิบัติธรรมสมาธิแก้ว
ปฏิบัติธรรมสมาธิแก้ว

ปฏิบัติธรรมสมาธิแก้ว
บวชนานาชาติ

ตารางตักบาตรทั่วไทย
ตารางตักบาตรพระทั่วไทย

ตารางตักบาตรทั่วไทย
ศึกษาธรรมะทางไกล DOU

บวชพระ
สมัครบวชพระ

ค่ายปิดเทอม
ค่ายปิดเทอม

ธรรมะเพื่อประชาชน
ธรรมะเพื่อประชาชน

พุทธประวัติ
พุทธประวัติ

พุทธสุภาษิต
พุทธสุภาษิต

พระไตรปิฎก
พระไตรปิฎก

เคล็ดลับสุขภาพจากพระไตรปิฎก
เคล็ดลับสุขภาพจากพระไตรปิฎก

พระศรีอริยเมตไตรย์
พระศรีอริยเมตไตรย์

สามเณรอรหันต์
สามเณรอรหันต์

ธรรมกาย
ธรรมกาย

บทสวดธัมมจักกัปปวัตตนสูตร พร้อมคำแปล
บทสวดธัมมจักกัปปวัตตนสูตร พร้อมคำแปล

วัดในพระพุทธศาสนา
วัดในพระพุทธศาสนา

โครงการหมู่บ้านศีล 5 ประชาเป็นสุข
โครงการหมู่บ้านศีล 5 ประชาเป็นสุข

ความดีพื้นฐานสากล 5 ประการ
ความดีสากล 5 ประการ

สื่อการเรียนรู้พระพุทธศาสนา
สื่อการเรียนรู้พระพุทธศาสนา

ร้านหนังสือออนไลน์
ร้านหนังสือออนไลน์

Social Network กับงานพระพุทธศาสนา
Facebook Fanpage


รับแจ้งข่าวภัยพระพุทธศาสนาบนสังคมออนไลน์
รับแจ้งข่าวภัยพระพุทธศาสนา
บนสังคมออนไลน์ (Social Network)

สื่อประกาศขอขมาต่อวัดพระธรรมกาย
สื่อประกาศขอขมาต่อวัดพระธรรมกาย


สมัครเป็นอาสาสมัคร
สมัครเป็นอาสาสมัคร